en
I can't escape, or so it seems.

Add to Technorati Favorites

recently

comments
Blogger scntkpnya // 26/10/08 23:12
Anonymous Kanjeng Ragil // 14/11/08 22:37
Blogger Resa anag reggae // 11/9/14 09:27
Blogger Cia ling // 13/12/14 13:53
Blogger luceline chandra // 24/1/15 22:17
Anonymous -edgar- // 11/10/08 22:09
Blogger nyt // 11/10/08 22:32
Anonymous calvin // 13/10/08 18:02
Blogger cynthia chaniago // 23/10/14 17:58
Anonymous michaeljubel // 5/10/08 23:12
Blogger nyt // 6/10/08 13:46
Anonymous michaeljubel // 7/10/08 16:02
Anonymous Kanjeng Ragil // 8/10/08 15:47
Blogger nyt // 9/10/08 21:55
Blogger nyt // 9/10/08 21:58
Anonymous Kanjeng Ragil // 29/9/08 02:39
Anonymous Dipta // 29/9/08 18:41
Anonymous auzan abirama // 5/10/08 11:19
Blogger nyt // 7/10/08 08:58
Blogger scntkpnya // 3/11/08 00:09
Anonymous michaeljubel // 27/9/08 12:24
Blogger nyt // 28/9/08 23:45
Anonymous Dipta // 29/9/08 18:38
Blogger nyt // 9/10/08 22:05
Anonymous michaeljubel // 27/9/08 12:26
Blogger nyt // 28/9/08 23:39
OpenID marc // 21/9/08 21:58
Blogger FaNNy // 21/8/08 14:46
Anonymous shofinita // 18/8/08 20:47
Anonymous Dipta // 19/8/08 23:19
Anonymous IRupiah.com // 21/8/08 08:53
Anonymous shofishofi // 15/8/08 06:26
Blogger Anita // 15/8/08 12:17



archives
July 2007
August 2007
September 2007
October 2007
November 2007
December 2007
January 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008

affiliates
adi primo rizki
akhmad arfiyan
alfa aphrodita
anie
anissy
ardya dipta nandaviri
argo
arathalia
astri pradiptaningtyas
atiek
auzan abirama
berna
deeta
devy nandya
dian amelina
dian shofinita
dimdut
dyahshinta dwitya
elizabeth valentin
fanny
guntur susanto
hanna siahaan
hans gunawan
ivan hadinata
kemal
manda
marco armando
michael jubel hutagalung
monik
nadya
ochie
peebaw
rani resanti
ratih asthary
rega
republik babi
rima
ronald osmond
sawung
stephanie
tasa nugraza barley
vemmy



external
Dee Idea
Deviant Art
InfoENERGI
PostSecret
Sherina Munaf
Sinema Indonesia
StumbleUpon
Rotten Tomatoes
WHODOYOUTHINKHEARE
KDRI
Pink is the New Blog
Process Engineers
Majari Magazine
Bountee


credits
Layout: anita pravitasari. 23 June, 2008
tools: adobe photoshop, notepad, adobe dreamweaver
Text/Lyric: corinne bailey rae's "enchantment"


stats

chant
Don't know how I fell under his spell.
profile
The name is Anita Pravitasari. People call me "anita". Likes to prefer her self as "nyt". 20 years old (There. I've changed it). Live in Jakarta-Bandung, Indonesia. In a relationship. Currently taking major in Chemical Engineering ITB. Love to write even more to read. Movie geek. Music lover. Often tired and loves sleep. Cries very easily. Is very friendly. Her ultimate fangirl crush would be with Johnny Deep *dies*. Is a spoiler whore. She hardly use a censoring system when she babbles so read at your own risks.

wishlist
The Shack - William P. Young
The Tales of Beedle the Bard - J.K. Rowling
Be With You - Takuji Ichikawa
Water for Elephants - Sara Gruen
Elsewhere - Gabrielle Zevin
A Walking Tour of the Shambles - Neil Gaiman
American Gods - Neil Gaiman
New Moon - Stephanie Meyer
Eclipse - Stephanie Meyer
Breaking Dawn - Stephanie Meyer
The Host - Stephanie Meyer
DSLR camera
new cellphone (any suggestion?)
a LONG vacation (europe baby!)
watching Kungfu Panda
Crayon’s Craft & co, Jl. Aceh no. 15

contacts
anitapravitasari@gmail.com nytnyta@gmail.com nytazspot@hotmail.com sakura_misakichi@yahoo.com
All emails go straight to my Microsoft Outlook.
Facebook
Friendster

tagboard



recent watch
Sweeny Todd: The Demon Barber from Fleet Street
Elizabeth: The Golden Age
The Spiderwick Chronicles


recent read
The Devil of Nanking
Mo Hayder
The Amulet of Samarkand
Jonathan Stroud
Magyk
Angie Sage


current read
Twilight
Stephanie Meyer
New Moon
Stephanie Meyer
Eclipse
Stephanie Meyer


ment
He smiles and I give in. This could be an enchantment.
My Getting-away?
Thursday, 23 October 2008 6:37 pm
Saya senang membaca novel dan komik. Saya suka nonton.
Dan ditengah-tengah keasyikan tersebut saya menemukan ada kepuasan tersendiri saat air memenuhi kelopak mata hingga tidak terbendung.
Saya berusaha berkedip sesedikit mungkin saat menonton. Sebisa mungkin satu layar penuh tertangkap oleh sluruh panca indra saya.
Kata-kata akan terangkai menjadi kalimat. Kalimat-kalimat akan membentuk narasi yang sedemikian rupa. Otak saya secara otomatis akan menerjemahkan kata-kata menjadi adegan layaknya menonton pertunjukan teater dengan saya sebagai sutradaranya.

Emosi sedih, terharu, gembira, dan juga iri.
Ketika mereka datang dada seakan diremas oleh tangan tak terlihat.
mata terasa terbakar, lalu kemudian dingin.
Walaupun kelopak terasa berat, namun saya tidak berkedip, seakan tidak rela melepas.
Ketika tidak dapat lagi dibendung, jatuhlah tetesan pertama. Kedua. Ketiga. Tanpa henti.
Seperti neraca massa, setiap tetesan membawa suatu potongan pergi.
Mengalir ke pipi, menggantung di dagu, kemudian jatuh di atas meja.
Pipi yang lengket tidak saya gubris.

Saya pandangi tetesan-tetesan yang membercak di meja.
Bagian yang mana ya ini?
Yang saya tahu hanya saya merasa sedikit lebih ringan.

Menyedihkan ya?
Tapi anehnya saya justru menikmatinya.
Sering saya sengaja mencari-cari alasan untuk menangis.

Tapi bisa saja, secara sadar atau tidak sadar, saya memang butuh.
Yang jelas ini lebih aman daripada nikotin, alkohol, dan narkotik.

Labels: ,



Book Review: Anansi Boys by Neil Gaiman
Friday, 10 October 2008 10:08 pm
"Stories are webs, interconnected, strand to strand, and you follow each story to the centre, because the centre is the end. Each person is a strand of story."Anansi Boys


Fat Charlie, who's actually only fat briefly during childhood, lives a normal life for twenty-something years without knowing the true identity of his estranged father. Only after his father's death does he learn that the old man was a god and there's another son in the family named Spider. His party-going play-boy brother shows up at Fat Charlie’s door and turns his brother’s boring life upside-down. Spider is all the things Fat Charlie is not. He’s bold, suave, sophisticated, and he has all his father’s magic. Desperate to get his life back in order he travels to otherworldly places and encounters strange mythical creatures. Along the way, he learns a lot more than he ever wants to know about himself and his family.

Anansi Boys combines a modern-day story with myths, legends an visions that should be unbelievable, yet Neil Gaiman creates a world which the extraordinary becomes completely acceptable. Neil Gaiman does what he does best: tells a fantasy story well enough to almost make you believe it's happened. He takes any need for explanation and leaves in the wonder. When a character takes our hero, Fat Charlie, to another dimension, the only explanation is, just take my hand. We didn't wonder how Peter Pan flew and I didn't worry about the magic and wonder here either. I love the little details, the quirky things that he adds to stories that don't make a difference to the plot but make you giggle a little.

This is the third Gaiman book I read after Stardust and Neverwhere. In those two books nothing is ever really all right. His characters straddle the place between light and darkness, often by choice, to protect the rest of us. That, perhaps, is what makes the humor of Anansi Boys so startling: it seems inappropriate, somehow. Despite all humor, there were places in it where the story is close to horror and in comedy nothing dark should happen to any of the characters. But somehow it work out for the best.

In horror fiction people get what they deserve, whereas in comedies people get what they need. And I felt , gladly, that at the end of Anansi Boys, everybody got what they need.


P.S.: Sebenarnya 1 jam yang lalu saya baru saja selesai menonton film Laskar Pelangi. Baru kemarin pula saya menyelesaikan novel Anansi Boys yang saya pinjam dari sepupu. Tapi review ini sudah saya susun sejak pagi ini. Antri dong. Semua ada gilirannya (Kayak ada yang nungguin aja..hehe..).

Labels: ,



14 Hours!
Sunday, 5 October 2008 9:19 pm
Finally. FINALLY! The hellish-14-hours car trip is over! OVER!

14 hours of sitting in the car.
14 hours of car air conditioning.
14 hours of trying not to sleep to make sure the one behind the wheel was aware enough to get us back home safe and sound.
14 hours of hearing my sister's constant whining. On and on and on.
14 hours of XL's low signal.

I couldn't stretch a muscle.
I couldn't properly sleep.
I couldn't get my mind off the road.
I couldn't even remember what got us into this situation in the first place.



Detail report in the next post. Or the one after the next one.


Or when I'm feeling to.
Oh, nevermind.
I need to lay down.


Bantal Baru untuk Lola
Sunday, 28 September 2008 11:06 pm
Tadi pagi saya membelikan bantal baru berwarna merah buat Lola. Buat dia pake tidur. Awalny si tidak digubris, cuma di endus-endus doang. Bahkan dia lebih memilih tidur di atas tas laptop saya. Sempet sebel juga. Tapi saya tidak mau menyerah. Saya gendong dia dan saya taro di atas bantal terus saya elus-elus deh biar ga kabur. Dan akhirnya..pelan-pelan saya tinggal..dan..berhasil!!



Tuh, enak kan? Emang ga seempuk tidur di atas kasur sih. Yang pasti lebih empuk daripada tas laptop..hehe.

Yah, karena misi telah tercapai, saya mengalihkan perhatian ke laptop saya. Beberapa lama berselang, si Lola tiba-tiba loncat ke atas meja dan memposisikan diri di belakang laptop. Ngapain? ya, ngapain lagi kalo bukan tidur.



Hahaha..ngerasa dicuekin ya?
Dasar kucing sombong yang manja.
Kalo dipeluk-peluk ga mau. Tapi pengennya deket-deket.

Labels: ,



Demam Laskar Pelangi
Thursday, 25 September 2008 7:04 pm
Sejak saya mendengar bahwa Laskar Pelangi, novel laris karya Andrea Hirata, akan dibuat versi filmnya, saya selalu memantau perkembangannya di website ini dan ini. Mulai dari casts nya yang unik (12 anak Laskar Pelangi dimainkan oleh anak-anak asli Belitong..such good news, isn't it?) dan berisi aktor dan artis senior (Cut Mini, Lukman Sardi. Yah, walaupun saya agak meragukan kehadiran Tora Sudiro dan juga Mathias Muchus. Semoga keikutsertaan yang terakhir bukan hanya karena dia suaminya Bu Producer.). Sutradaranya Riri Riza (Kuldesak; Petualangan Sherina; Eliana, Eliana; Gie; 3 Hari untuk Selamanya). Screen Play by Salman Aristo (Catatan Akhir Sekolah; Cinta Silver; Alexandria; Jomblo; Ayat-ayat Cinta). Lalu Photo Stills-nya itu lo...bagus-bagus banget!

And the best part is I haven't read the book!! My subconscious hasn't set any expectation bar.

Jadi sudah jelas sudah bahwa saya begitu menanti kehadirannya.

Akhirnya hari ini, 25 September 2008, Laskar Pelangi di release di seluruh bioskop di Indonesia. Saya benar-benar exited. Dari pagi saya sudah mengajak pacar saya dan teman-teman saya untuk nonton nanti malam.Senang sekali rasanya.

Akan tetapi hal itu tidak berlangsung lama.

Jam 3 sore teman saya, Iin, menghubungi Ciwalk XXI untuk menanyakan perihal ketersediaan tiket. Ternyata sudah habis hingga jam 9 malam. Telepon ke BIP juga mendapat jawaban yang sama. Huhuhu...sedihnya. Pupus sudah harapan untuk nonton film ini di hari pertama. Kalau mau diambil sisi positifnya, ya berarti bukan hanya saya saja yang menanti-nanti film ini. Berarti film ini sudah berhasil mem'bumi' di hati orang-orang bahkan sebelum di pertontonkan. Mudah-mudahan ini pertanda bahwa film ini tidak akan mengecewakan. Sudah terlalu sering saya kecewa.

Bau-bauny si baru bisa nonton di Jakarta. Mudah-mudahan bisa nonton bareng pacar. Amin.

PS: FYI, the movie's official website has reached its bandwidth limit. Berarti banyak banget ya yang ngakses...ckck..

Labels: ,



QuickTime Won't Uninstall? - The Barbarian Technique
Monday, 22 September 2008 12:36 am
Can't open iTunes due to QuickTime? Tried to uninstall QuickTime (successfully uninstalled iTunes already) and get error message "Fatal error during installation" and QuickTime will not uninstall?

That happened to me recently.

I learned that the new version of iTunes, iTunes 8, was released. I downloaded and successfully installed it. But when I tried to run it there was an error message. It seems that in order for me to open iTunes, I had to update my QuickTime. It was weird because whenever I upgrade iTunes, the installer will automatically upgrade QuickTime too.

But then I remembered that I just installed a K-Lite Mega Codec Pack. It could be source of the problem because depending on the versions of the programs/codec-packs, it can install earlier versions of QuickTime componentry on a PC, which can interfere with the running/installing of a higher version of QuickTime. (The same thing will happen with ACE, a copy of the programs QT Alternative or QT Lite or Storm Codec, or a media conversion program that can change files from and to QuickTime-readable formats.)

I went to Control Pannel > Add/Remove Programs but I couldn't uninstall (keep getting the error msg.: "fatal error during installation" even though I am uninstalling). When I attempt to repair QuickTime via installing iTunes, it runs through the installation process and suddenly the error msg. reads: "The installation of QuickTime did not complete successfully. iTunes requires QuickTime."

I asked a friend who knows these kind of thing well. He said I could use System Restore while in Safe Mode to restore my system to the date when the error hadn't occurred. But it still didn't work. For whatever reason, the system couldn't restore to the date that I chose.

Then I thought "That's it! I'm gonna do this my own way! It's time to turn on the Sotoy Mode!". So I tried this and that, didn't really know what I was doing, just following a hunch (yah, namanya juga sotoy..). It actually worked!!!

So, here's exactly what I did.

1. Go to C:\Program Files, then delete the entire QuickTime folder.

2. Click Start - Find/Search - All Files And Folders, select the hard drive ( C: ) to look in, type in QuickTime, then click Find/Search. when the list of files appear, right-click on and delete all the ones that you confirm are associated with QuickTime.

3. Click Start - Run, type in REGEDIT, then click OK. Click the + in:
HKEY_LOCAL_MACHINE
Software

4. In the Software sub-menu, right-click directly on the Apple Computer entry, then click Delete - Yes. (Note: If you click the + in the "Apple Computer" entry, you'll see "QuickTime" listed there)

5. After this, just to make sure everything was gone, I went to Control Panel > Remove Programs, and QuickTime still showed up, but when i clicked on uninstall, the fatal error message didn't show up anymore, and it was completely removed. I also deleted everything that has to do with apple, and iPod, iTunes and all of that in the process.

That's all! I installed iTunes 8 again and it worked perfectly fine!

If you want to take a safer way, try Ccleaner, which you can download from here. After it is installed you go to "tools" and check if QuickTime is there, and try to uninstall it from there.

Labels: , ,



Terima Kasih Yahoo! Messenger
Friday, 29 August 2008 10:16 pm
Malam ini saya 'disapa' oleh seorang teman sejurusan, Bang Fiyan. Dari salam sapa kami membicarakan (atau tepatnya menggosipkan) seorang teman kami. Kita sebut saja Dek Fernando karena nama aslinya memang Fernando (Bukan. Dia bukan bintang telenovela.).
Curhatan pun mulai mengalir dari ujung jari saya.

Saya meminta pendapat
Saya diberi masukan
Bahkan, saya dipuji. Pujian yang bener2 membuat saya bahagia.

Sekarang,
saya merasa lega
Saya merasa lebih kuat
saya merasa bersyukur
Bersyukur karena mengambil keputusan yang tepat
Bersyukur punya temen cowo

Di tengah perbincangan, tiba-tiba Dek Fernando muncul. Beliau minta ditemani ngobrol karena sedang dalam perjalanan menuju Jakarta. Sebagai agen resmi tentunya dengan senang hati kita layani dong.
Curhat lah si Dek Fernando ini. But why oh why musti putus ditengah jalan?? Sinyal kurang ajar. Untung Dek Fernando berjanji meneruskan nanti. Pasti saya tagih lo dek. Gaji saja belum dibayar.

Anyway,
Terima kasih kepada Bang Fiyan atas dukungan dan masukkannya.
Terima kasih juga kepada Dek Fernando. Waktu itu saya juga curhat pada beliau. Tapi beliau hanya tertawa-tawa saja. Kurang ajar.

Terima kasih kepada teknologi.
Terima kasih kepada Yahoo! Messenger.


Edward
Wednesday, 20 August 2008 3:17 pm
I think, At some point,
Everyone dreams of finding..
An Edward.
Someone whose name you call, or whisper.
And he's right there waiting.
Someone who hums a lullaby,
And holds you close, as you drift off.
Someone who seems to just glitter, in the Sunlight,
Whose eyes are often Topaz,
Warm,
And Reassuring.
Someone who takes you to dinner,
And ignores the pretty waitress.
Someone who follows you,
Watches you always,
Secretly, Just to be sure..
You're always okay.
Someone Romantic,
Yet has a good sense of humor.
Someone Ancient, Yet Young.
Who'll save your life, No matter what.
Who cries when you're injured.
Someone who cleans out even the deadliest wounds,
However impossibly hard it may be.
Someone to take you to your prom,
Despite your complaints,
Who teaches you to waltz,
As you stand on his feet.
Someone who just knows when it's time.
When forever really means forever.
And takes you away,
For years to come.

by Hatzeh


When I first read the poem, it sent the butterflies in my stomach flutter everywhere!

The thing I like most about Twilight series is not the blood-rushing thrill or the forbidden passion. It’s Edward Cullen that always had my full attention. His every word, his every gesture, even his wrong-doing, is a too-perfect version of affection. I know it’s OVERLY clichéd but as a little girl I once had a dream about finding my own Edward. It's nice to fantasize about and no matter how old I am there is a teeny tiny part of me that always believes that the world is a lovely place.

Yes I think we all want an Edward in our life, but he is perfect and men are never perfect, but that is how you know you really love someone when you can love them despite there many flaws.

My bf is no Edward. He is not romantic. He often makes fun of me.
But to see him is amazing. Being close to him is overwhelming. And that's the feeling I don't want to let go.

Labels: , ,



Semangat Tujuh-belas-an
Saturday, 16 August 2008 6:39 pm
Walapun tema yang saya angkat kali ini adalah Hari Ulang Tahun Republik Indonesia, tetapi saya tidak akan mengeluh ataupun menggurui. Tetapi saya hanya ingin membagi sedikit rasa kekaguman.

Coba lihat selembar foto yang saya temukan di sebuah situs foto di bawah ini.



Menarik bukan?
Ternyata ada berbagai gaya dan cara dalam menggalang dana untuk menyambut hari ulang tahun kemerdekaan negeri kita tercinta ini. Bahkan mereka rela berdiri lama hanya untuk mendapatkan lembar-lembar ribuan. Entah apa tema acara yang akan mereka selenggarakan sampai-sampai mereka melumuri sekujur tubuh dengan cat berwarna silver.

Tapi yang menjadi pertanyaan adalah kenapa cat silver ya? Kenapa bukan merah-putih? Mungkin setelah dicoba beberapa kali, mereka mendapati warna silver lebih dapat merefleksikan kembali sinar matahari daripada warna merah-putih. Haha..siapa tahu?

Lalu pertanyaan kedua yaitu mengenai raut wajah. Itu karena mereka kepanasan atau mereka sedang melakukan adegan seperti di pertunjukan teater kontemporer? Dan kenapa mengangkat tangan?

Jadi tambah penasaran di mana sebenarnya foto ini diambil. Si fotografer hanya menyebutkan sebuah jalan di Bandung. Kalau ada yang liat kabar-kabarin ya!

Labels:



Nenekku Sayang
Wednesday, 13 August 2008 9:36 pm
Tadi siang saya pergi berkunjung ke rumah nenek karena besok saya sudah harus kembali ke bandung. Kangen pacar..hehehe…

Ditengah-tengah topik tentang kuliah, saya mengalihkan pembicaraan dengan sebuah cerita.

Saya: “Nek, aku gendutan de. Tadi pas mandi aku lihat dipaha ada lemak-lemak gitu kaya kulit jeruk. Sedikit sih. Apa itu yang namanya selulit ya, nek? Anehnya badan anita bagian atas kan kurus banget tuh. Tapi bagian perut ampe bawah berdaging banget. Orang-orang suka komentar aku kurus. Mereka belom tau aja kalau aku ngaca bugil.”

Nenek: “Makanya olahraga dong. Nenek aja udah tua gini masih bugar. Kerjaanya tidur mulu si.”

Saya: “Olahraga sih udah di coba, nek. Tapi banyak setannya.” (Termasuk pacar saya :P)

Tiba-tiba nenek menjurus ke arah yang lain.

Nenek: “Ta, jangan make celana-celana ngetat lagi, ah! Kalau engga pake rok aja udah! Haram tau hukumnya!”

Menohok. Respons saya hanya tertawa garing ga tau mau membalas dengan apa. Sudah kalah sebelum perang…hahaha. Baru kali ini nenek berkomentar secara langsung tentang cara saya berpakaian. Jadinya ga enak banget…T_T

Entah bagaimana, saya berhasil mengganti topik pembicaraan ke daerah yang lebih ‘aman’.

Insya4JJI, nek, cucumu ini bisa tobat. Doain ya, nenek ku sayang. Yang pasti aku ga mau ngecewain nenek. Bisa-bisa nanti pas nikah ga kebagian emas dari nenek..hwehehehe...

Labels:




powered by Blogger